Twoja książka w oprawie, na jaką zasługuje

 

Pytaj i dyskutuj

Samouczek : Książka tekstowa - krok po kroku.

Witamy na portalu Simple Publishing, który pozwoli Ci stworzyć publikację, o jakiej od dawna marzyłeś. Zapraszamy do przygody z kreatorem książki tekstowej!

Znajdując się na stronie Simple Publishing, wejdź w zakładkę „Stwórz” – w tym przypadku interesuje nas publikacja książki tekstowej. Zanim przejdziesz do kreowania własnej książki, możesz sprawdzić informacje dotyczące tego typu publikacji, korzystając z funkcji: „Dowiedz się więcej”. W celu przejścia do etapu tworzenia publikacji tekstowej, zaloguj się, żeby mieć dostęp do swojego konta. Jeżeli jeszcze nie zarejestrowałeś się na stronie Simple Publishing, nie zwlekaj i zrób to właśnie teraz!

Posiadasz już swoje konto i jesteś na nim zalogowany, wejdź w zakładkę „Opracuj publikację”. Od stworzenia wymarzonej i profesjonalnie wyglądającej publikacji dzieli Cię jedynie sześć kroków.

Zacznij od uzupełnienia „Podstawowych danych” w kroku pierwszym. W tym miejscu powinieneś nadać tytuł własnej publikacji, który oczywiście będziesz mógł później zmodyfikować. Rozpocznij od określenia podstawowych danych: kategoria tematyczna, rodzaj publikacji, szacowaną ilość stron oraz to, czy chcesz, aby publikacja miała nadany numer ISBN. Uzupełniając te pola zawsze możesz skorzystać z pomocy kontekstowej, znajdującej się obok każdego zagadnienia – dzięki temu będziesz wiedział, w jakim celu uzupełniasz te informacje i jak dobrać je najlepiej. Po zakończeniu tego etapu wystarczy, jeśli klikniesz przycisk: „zapisz i przejdź dalej”.

Znajdujesz się w drugim etapie tworzenia swojej publikacji. Najważniejsze jest to, że dzięki kreatorowi, z którego właśnie korzystasz, możesz stworzyć publikację, o takim wyglądzie i parametrach, o jakich zawsze marzyłeś.

Na etapie określania parametrów druku, możesz zdecydować o następujących kwestiach: wymiarach, jakie ma mieć Twoja książka, rodzaju oprawy i papieru, rodzaju grzbietu oraz o tym, czy publikacja będzie drukowana w kolorze czy w czerni i bieli. Po wybraniu parametrów, które najbardziej Tobie odpowiadają, możesz zapisać ten etap, klikając przycisk „zapisz i przejdź dalej”.

Ustaliłeś już, jakie parametry druku będą obowiązywały w Twojej publikacji i chcesz podjąć następne kroki? W tym momencie możesz zdecydować o tym, jaki szablon (wzorzec) będzie miała publikacja. Poza szablonami, które są darmowe, istnieje również opcja zamówienia takiego, który będzie zaprojektowany specjalnie dla Ciebie – po opłaceniu kwoty, która widnieje przy danym wzorcu będziesz mógł z niego skorzystać, dzięki temu zapewniając swojej publikacji profesjonalny wygląd i niepowtarzalny charakter – z obowiązującymi cenami możesz również zapoznać się, wchodząc w zakładkę „Sprawdź ceny". Tam znajdziesz również informacje o usługach eksperckich, z których będziesz mógł skorzystać w zależności od własnych potrzeb. Po wyborze szablonu musisz postąpić tak samo, jak podczas przechodzenia przez poprzednie etapy – klikając przycisk „zapisz i przejdź dalej” zostajesz skierowany do następnego kroku, którym jest korzystanie z kreatora treści – narzędzia, które pozwola opracowywać i formatować tekst publikacji w profesjonalny sposób.

Obsługa edytora tekstu jest intuicyjna – nie przysporzy Ci problemów, nie będziesz musiał poświęcać cennego czasu na oswojenie podstawowych jego funkcji. W tym miejscu tekst własnej książki możesz poddać obróbce i wykreować go na taki, który spełni Twoje oczekiwania.

Obsługa edytora tekstu polega na edycji treści podzielonych na konkretne sekcje. Lista i wygląd poszczególnych sekcji często wynika z wyboru szablonu publikacji, którego dokonałeś w poprzednim etapie pracy nad książką tekstową. W pasku górnym edytora znajdziesz następujące elementy: okładka przednia (uzupełniasz tytuł oraz imię i nazwisko autora), okładka tylna (biografia autora oraz streszczenie książki, tło oraz cena publikacji), grzbiet (tytuł publikacji), strona tytułowa, spis treści (generuje się automatycznie podczas pracy nad publikacją) oraz kolejne sekcje, w których już bezpośrednio edytujesz tekst publikacji. Kolejne sekcje możesz dodawać, zapisywać oraz edytować. Możesz również importować tekst książki z pliku DOC, PDF lub JPG do edytora tekstu – szczegółowy opis czynności, które w tym wypadku musisz wykonać, znajdziesz w samouczku dla zaawansowanych "Jak importować pliki (DOC, PDF, JPG) do edytora tekstu?" Kolejną funkcją, z której możesz skorzystać podczas tworzenia publikacji są przypisy końcowe, które również generują się automatycznie.

Wracając do edytowania atrybutów sekcji. Można dodawać tyle sekcji, ile się chce, uznając, na przykład, że jedna sekcja to jeden rozdział. Podczas tworzenia sekcji, każdą z nich można nazwać. Istnieje również możliwość wymuszenia, od jakich stron będą zaczynały się poszczególne sekcje. Można również określić, jakie informacje znajdą się w nagłówku i stopce. Korzystając z edytora tekstu można również do samego tekstu dołączyć zdjęcia, wykorzystując funkcję załadowania zdjęć – zdjęcia można pobrać z dysku komputera lub poprzez integrację z kontem Fotolia.pl.

Za każdym razem, kiedy przerywasz pracę, możesz zapisać te konkretną wersję, nad którą pracowałeś – zawsze masz również podgląd poprzednich, zapisanych wersji, do których możesz wrócić w każdym momencie. Aby przejść do kolejnego etapu pracy nad publikacją, wystarczy, że po raz kolejny klikniesz „zapisz i przejdź dalej”.

Po zakończeniu najważniejszego i najbardziej pracochłonnego etapu tworzenia i obróbki tekstu możesz przejść do ustalania kwestii związanych z dostępnością Twojej książki oraz wydrukiem. Na początku należy określić formaty, w jakich chcesz mieć/pobrać swoją książkę: pdf do publikacji w internecie, pdf do druku, epub. W tym miejscu możesz jeszcze zdecydować o tym, czy książka będzie zawierała logotyp Simple Publishing i kod 2D na okładce – dodatkowe informacje związane z kwestą logo i kodu 2D znajdziesz na stronie w pomocy kontekstowej. Jako użytkownik naszej strony decydujesz również o tym, czy chcesz, aby Twoja książka została wydrukowana z drukarnią partnerską – w tej kwestii również pozostajemy otwarci – sam decydujesz o wszystkim! Na koniec określasz jeszcze, czy publikacja będzie dostępna dla innych użytkowników i czy w związku z tym ma to być cała książka, czy tylko kilka stron. Kończąc ten etap możesz jeszcze stworzyć krótki opis swojej publikacji, który widniejąc na stronie będzie zachęcał potencjalnych odbiorców do zapoznania się z całością Twojej publikacji. Po zapisaniu tego kroku przejdź dalej.

Ostatnim etapem pracy nad tekstem jest wgląd w podsumowanie wszystkiego, co do tej pory udało się Ci zrobić. Pozwoli on jeszcze zweryfikować dotychczasowe ustalenia, aby nic nie umknęło Twojej uwadze. Zawsze możesz również skorzystać z pomocy ekspertów i specjalistów, którzy chętnie odpowiedzą na wszelkie pytania. Masz również możliwość zamówienia za dodatkową opłatą raportu rynkowego, dzięki któremu możesz zwiększyć konkurencyjność swojej publikacji, poznając aktualne trendy wydawnicze.

Zanim jeszcze dokonasz płatności, możesz również podejrzeć, jak wygląda publikacja. Wystarczy, że klikniesz przycisk „pobierz ze znakiem wodnym”. Jeśli wszystko jest dopracowane i nie masz już żadnych zastrzeżeń do swojego tekstu zakończ cały etap, przechodząc do płatności – naciśnij przycisk „kup publikację”. Od tego momentu Twoja publikacja znajdować będzie się w koszyku – aby móc pobrać publikację bez znaku wodnego – dokonaj płatności. Wgląd w swoje zamówienia i faktury posiadasz na bieżąco, dzięki menu szybkiego dostępu, z którego korzystać możesz cały czas, zawsze klikając jedynie we własną nazwę użytkownika. Po dokonaniu opłaty wystarczy chwila cierpliwości, abyś następnie mógł cieszyć się własną książką, o której zawsze marzyłeś! 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przykładowy newsletter